Flanco şi lecţia despre internet

În facultate, la ceva curs cu/despre economie am reţinut o chestie, probabil şi singura, despre un fel de optimizare a diverselor mecanisme.

Treaba era foarte simplă şi cu un exemplu bun. Avem un magazin unde câteodata avem mai mulţi clienţi, alteori mai puţini, dar în principiu existau anumite intervale orare (nu orale, degeaba speraţi) în care numărul acestora scădea sau creştea foarte mult.

Cum facem ca treaba să meargă bine pentru toată lumea? Ideal ar fi fost să avem la case oameni care să asigure o oarecare fluiditate, însă fără ca angajaţii să muncească peste măsură. Nici cumpărătorul să nu aştepte prea mult la case şi nici angajaţii noştri să nu stea cu casele goale. Dacă se fac cozi pierde toată lumea (fiecare parte pierde mai mult sau mai puţin) şi dacă angajaţii stau degeaba atunci iară nu-i bine.

Flanco există de ani buni în România şi am avea pretenţia să ştie să mişte ceva şi pe online. În ideea e că dacă anunţi mari reduceri de preţuri e destul de clar că mulţi curioşi vor sări pe site. Nu de alta, da’ e gratis, la îndemâna oricui şi mult mai usor de conspectat oferta decât într-un magazin fizic. Mai ales dacă reducerile sunt undeva pe la 20%, gen economii de câteva milioane la alte câteva milioane cheltuite.

 

 

Între timp ei se îmbunătăţesc pentru tine. Şi poate data viitoare vor veni cu servere mai bune şi cu un sistem de cache sau cu unul mai decent dacă aveau deja, pentru că chiar şi magazinele online au nevoie de … sedii.

Tu ce ai de zis?

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.