“Sistem electronic de pontaj al elevilor”

Vede toată lumea ce văd şi eu? Ce vrea să fie treaba asta? Regim totalitar? Dictatură militară? Educaţie cu forţa?

Din toamnă, accesul elevilor în şcoli s-ar putea face cu cartelă. Părinţii vor putea afla prin SMS câte absenţe au copiii.

Elevii au adunat în primul semestru al anului şcolar 2010-2011 peste 30 de milioane de absenţe, echivalent a 3.457 de ani de absenţe, majoritatea la liceeni, situaţie care se reflectă şi în rezultatele slabe de la bacalaureat, astfel că din toamnă va fi introdusă “o formulă de pontaj la intrare”.

“Din toamnă vom introduce sistem informatic de control al absenţelor, o formulă de pontaj a elevului. Sistemul pe care îl propunem are patru mari calităţi. În primul rând sistemul a fost propus şi gândit de un profesor de informatică de la Colegiul Goga din Miercurea Ciuc. Este un sistem foarte bine gândit de un om din interiorul sistemului şi care a fost deja pilotat timp de doi ani în şcoala respectivă. Sistemul a fost eficient, pentru că a scăzut numărul de absenţe. Al patrulea motiv este un sistem ieftin pentru că implementarea lui în unitatea de învăţământ cu peste 900 de elevi a costat aproximativ 1.500 de lei. Accesul elevului se face printr-o unică zonă, cu cartelă, cititor şi cod de bare. Imediat copilul se înregistrează la tabelul clasei căreia îi aparţine cu menţiunea că a venit la timp sau a întârziat şi cât a întârziat. În cinci minute toate datele sunt transmise directorului şcolii şi diriginţilor. Mai mult, părinţii pot cere să primescă un SMS ca să vadă dacă copilul a ajuns la şcoală”
[Mediafax.ro]

Absenţele sunt cauza notelor mici?

Dacă un elev chiuleşte înseamnă în mare parte că:

  • nu are chef de şcoală
  • are altceva mai bun de făcut
  • nu e pregătit pentru vreun test

Bun, n-are chef şi totuşi e ţinut la şcoală. Cât de productiv e? Cât de atent o să fie? Cât de mult o să-l intereseze ceea ce se întâmplă acolo? În cel mai bun caz o să fie foarte puţin productiv şi o să-l intereze spre deloc, în timp ce stă cu mâinile sub bancă butonând telefonul, aşteptând să treacă orele.

Dacă are altceva mai bun de făcut şi şi-a pierdut timpul la şcoală urmează oare să se ducă acasă să înveţe ceva? Nu, pentru că are altceva mai bun de făcut.

Omu’ n-a putut să înveţe şi ar fi chiulit de la un test ca să nu-şi strice notele. Acum s-a dus dracului şi planul ăsta.

Educaţia cu forţa o soluţie?

Dacă ar fi după mine aş încerca altceva.

Vreţi să chiuliţi? Bine, liber. N-aţi învăţat când a trebuit? Dau dracii în capu’ vostru dacă se întâmplă asta şi unu nu trece clasa.

Educaţia asta silită dă bine pe foi. Nu sunt absenţe, pare că totul merge bine şi de fapt … vai mama lor.

Cu cât un om e obligat mai mult să facă ceva, cu atât va încerca mai mult să facă fix invers. Mai ales dacă i se spune doar că TREBUIE, nu TREBUIE PENTRU CĂ [ … ], fără să se chinuie cineva să-l facă să înţeleagă cum e bine şi cum nu. Un fel de DROGURILE SUNT RELE. Bă, nu ştiu dacă sunt rele, nu m-au bătut drogurile. Să-mi zică cineva de ce sunt rele dacă tot vă apucaţi de făcut educaţie.

Poate au şi elevii dreptatea lor …

Nu zic de alţii, da’ o să zic cum era în cazul meu.

Câteodată chiuleam pentru că stateam fix de-a-n pulea la şcoală. Mi-am făcut rost de scutire şi la educaţie fizică că din ora aia amărâtă pe care o aveam mai mult aşteptam … nimic. Aşteptam câteodată câte 40 de minute şi apoi ne anunţa cineva că nu se ţine ora. E, mi-o beţi.

Religie, Psihologie (asa îi zicea?), Franceză, Latină şi … mai erau şi alte ore care erau pierdere de vreme?

Şi chiar dacă materia e de căcat, pentru că multe materii chiar asta sunt, nici profesorii nu se chinuie să facă ceva mai bun din ele, şi te fac fix să-ţi bagi pu picioarele. Exemplu? Am făcut ZECE ANI de franceză. N-am vrut nici un minut să fac asta. Nu mi-a folosit nici un minut şi nici nu aş putea măcar UN MINUT să vorbesc în franceză. Cred că aveam 1 sau 2 ore pe săptămână. Faceţi voi calculele. Pe lângă asta media la franceză ne mai strica şi media generală, că eram fulli de 5 şi 6. Ca medie 5 şi 6, că notele erau 3, 4 şi un 8 sau 9 care mai urca media.

Între timp, mă întreb de ce devin publice numele şi fotografiile unor elevi.

4 comentarii la “Sistem electronic de pontaj al elevilor”

  1. Oricum chestia cu cartela e degeaba ! A mai fost si o sa fie, daca vor sa faca ceva serios ar trebui un gardian si un post de trecere ca la METROU( idee proprie ). Instintarea parintiilor prin sms[…]nu prea mi se pare normal[…]( parintii sunt dobitoci nu stiu ce masuri sa ia in cazul copiilor ) notele mici nu sunt cauza chiulului, sunt deacord sa chiuleasca fiecare dar sa nu chiuleasca toti in paralel, presupun ca daca un elev cum trebuie chiuleste, are un motiv bun si reuseste sa-si recapete teme, ore etc. si se poate pregati mai bine[…] fiecare trebuie sa stie ca chiulul trebuie facut cu bun simt. Totusi nu inteleg o chestie[…] Ar trebui toti avertizati. Chiulesc la liceu unde nu e foarte greu si te poti descurca sa iei niste note[…] cand vii la facultate vin aia si sterg cu tine pe jos si inveti acolo fiind ca nu le pasa de tine si trebuie intradevar sa inveti pentru tine, liceul e doar[…]asa o foaie’n vant.
    E adevarat ca sunt niste ore care se fac intradevar degeaba si nu te ajuta cu nimic si cum sunt foarte multe materii nu te poti concentra pe cele de baza( pentru bine alea de baza care te ajuta mai departe in functie de profil, nu sunt de baza fiind ca se dau la bac )
    […] – ar mai fi foarte multe de zis unde am pus semnul asta !

  2. Ce dictatura frateee~ daca era si pe vremea noastra asa era de rau!

  3. Un mare cacat.
    Demna de aplaudat initiativa domnului profesor de informatica ( na, ca te lauda lumea, esti fericit ? )
    Asta e pentru ce ? Ca la anu sa treaca bacul toti elevii ? Da, intr-adevar, geniala masura.
    Am eu o idee, care zic eu ar merge mai bine, ia sa-si schimbe profesorii mentalitatea, adica sa invete elevii, ca de fapt asta e rolul lor. Dupa o ora de curs, elevul ala retardat si incapabil sa ia nota de trecere la bac, sa iasa din clasa cu ceva cunostinte despre materia predata. Va zic eu, nu se intampla asta, fiecare o tine pe a lui sus si tare si doar el/ea are dreptate, stiu asta ca daca puneam intrebari in liceu luam note mici. Cum iti permiti Antale ? iti bati joc de TARA noastra, de sistemul construit de stramosii nostrii, ah scuza-ma, mai bine mor prost.
    cu Latrina si Franceza ai dreptate, eu am facut franceza din clasa a 5-a, nu ca vroiam ci ca trebuia. Ei, nu-s retardat, dar sa ma bata ploaia daca stiu cum ma cheama pe franceza. Si inca astept ziua, cand conform profesoarei, ma va ajuta sa ma descurc. Nu m-a ajutat pana acum si nu stiu de ce am impresia ca nici nu ma va ajuta. Dar asta e, suntem o tara francofona ( hahaha ).
    Cu Religia la fel, am eu o cunostinta, hai sa-i zicem var, care era .. de alta religie decat aia normala ( ?! ), adica ortodoxa. El era un fel de trimisul Satanei in Goga, era un outsider. Daca faci o treaba, de ce nu o faci pana la capat ? Ca deh, poate sunt si cativa evrei care vor sa faca Religie ( hahaha ) in scoala. Ah, in loc de ora aia de Religie mai bine faceam ISTORIA Religiilor.
    I-auzi ia: Sistemul a fost eficient, pentru că a scăzut numărul de absenţe.
    In generatia lui Tenie nu stiu cati au picat, hai sa zicem .. 10 la suta ( pe tara ), in a mea iarasi .. un 10-11 %. Anul asta, cati ? 50 % ?
    DAR nu avem absente, e bine ca stam la ora, nu conteaza ca suntem fortati sau nu. Ce, evreii aia nu puteau sa plece cand vroiau din lagar ?!
    In loc de “sistemul electronic de pontaj” mai bine se facea un sistem electronic de invatare a materiei. Elevii intra in scoala ca bebelusii in lume, prosti. Trebuie invatati, nu tinuti in lanturi.

  4. Nici mie nu mi se pare o solutie viabila. Mai multe prezenta nu este egal cu elevi mai bine pregatiti. Totusi, fiind in sala de clasa, probabil ca ar putea retine unele idei.

Tu ce ai de zis?

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.