Ideea e simplă: Raiffeisen și-a băgat prin reclame un băiat (cântă sau ceva, probabil doar crește păr, dar asta e treaba lui) care își face audiență pe Instagram cu poze furate de pe internet. Mă gândesc că n-a refăcut imagini deja populare pe internet. Era de înțeles dacă preluarea asta de imagini nu era doar o vânătoare de like-uri, fani etc și ar fi încercat să transmită ceva util.
Până aici se înțelege că îi place să reposteze poze care nu sunt ale lui, dar asta nu e tot, el nici măcar n-a înțeles nimic din Instagram. De ce?
[…] Snap a photo with your mobile phone, then choose a filter to transform the image into a memory to keep around forever. We’re building Instagram to allow you to experience moments in your friends’ lives through pictures as they happen. […]
Ăștia ca el strică unele chestii mișto.
Cu ocazia asta sper să îi cadă și barba aia și să stea departe de lucrurile pe care nu le înțelege, precum interneții.
Update 1:
O să las și asta aici: http://www.businessinsider.com/these-instagram-users-are-going-viral-without-taking-any-of-their-own-pictures-2014-9
Plus, de pe https://help.instagram.com/477434105621119/:
Share only photos and videos that you’ve taken or have the right to share.
As always, you own the content you post on Instagram. Remember to post authentic content, and don’t post anything you’ve copied or collected from the Internet that you don’t have the right to post. Learn more about intellectual property rights.
Update 2:
… sau de ce nu joacă Silviu Pașca cinstit pe Instagram și Facebook:
You own all of the content and information you post on Facebook, and you can control how it is shared through your privacy and application settings. In addition:
For content that is covered by intellectual property rights, like photos and videos (IP content), you specifically give us the following permission, subject to your privacy and application settings: you grant us a non-exclusive, transferable, sub-licensable, royalty-free, worldwide license to use any IP content that you post on or in connection with Facebook (IP License). This IP License ends when you delete your IP content or your account unless your content has been shared with others, and they have not deleted it.
Ceea ce înseamnă că TOT ce se postează pe Facebook are un proprietar. Exact cum Pașca deține muzica pe care o publică pe YouTube și poate face scandal dacă o iei ca să faci alte canale cu ea.
Acum și din termenii Instagram:
You represent and warrant that: (i) you own the Content posted by you on or through the Service or otherwise have the right to grant the rights and licenses set forth in these Terms of Use; (ii) the posting and use of your Content on or through the Service does not violate, misappropriate or infringe on the rights of any third party, including, without limitation, privacy rights, publicity rights, copyrights, trademark and/or other intellectual property rights; (iii) you agree to pay for all royalties, fees, and any other monies owed by reason of Content you post on or through the Service; and (iv) you have the legal right and capacity to enter into these Terms of Use in your jurisdiction.
Adică, pentru a folosi IG, trebuie să te joci frumos în curtea lor, să publici material care ÎȚI aparține / ai drepturi pentru el. Dar cum nu verifică nimeni asta, ei cred pe cuvânt utilizatorii și utilizatorii îi pot minți.
Contează tipul materialului?
Nu.
Orice autor vrea un beneficiu de pe urma postărilor.
Postez un milion de poze amuzante pe FB? Poate strâng un milion de fani pe pagina de FB (pentru că din Like-uri / Share-uri oamenii au vazut de unde a venit materialul și, oarecum, se pot abona la a primi alte postări de pe pagină) și printre postările amuzant pot strecura și ceva care să producă bani adevărați. Astfel că Like-urile se transformă în bani. Dacă vrea autorul, dar e decizia lui deja.
De ce nu ajută pe nimeni repostarea unui material fără a menționa sursa / autorul
Exemplul 1:
1. Produc imagini hazlii și le pun pe Facebook
3. Produsul și postatul costă timp (chiar și 1 minut / imagine)
4. Imaginile îmi generează Like-uri etc, pot crește pagina (costă cam 1-2 lei dacă plătești reclame ca să câștigi UN SINGUR FAN NOU, să zicem că 1 FAN = 1 LEU cheltuit)
5. Fac bani cu pagina, exact ca o televiziune (multi zis, dar mai simplu de înțeles), dacă se uită cineva la ea, am șanse să scot bani, dacă nu se uită atunci nu
6. Cineva decide să ia imaginile mele și le folosește ca fiind ale lui:
– Află cineva cine a făcut imaginile? Nu.
– Pe mine mă ajuta asta? Nu.
– Îmi vin fani din asta? Nu.
– Am vreun beneficiu? Nu.
– Dar putea să fie toată lumea fericită dacă și eu, ca autor de imagini hazlii, eram menționat ca sursă a imaginilor hazlii și lucrul (timpul pierdut pentru a le produce) ăsta mă ajuta să cresc pagina? Da.
Exemplul 2:
Câți ați ajuns pe 9GAG pentru că ați văzut linkul lor pe imagine? Și dacă sunt 2 oameni care au ajuns acolo DATORITĂ faptului că s-a știut sursa imaginii înseamnă că oamenii ăia cu site-ul n-au mai trebuit să plătească reclame ca să îi aducă pe ăia 2 de mai înainte pe site.
Murea 9GAG dacă ar fi fost furate pozele de acolo și nu afla lumea de ei? Poate că nu.
Le era la fel de bine? Probabil că nu.
Cam în ce directie ne-am dus în ultima sută de ani și cum ne-a prins Centenarul Marii Uniri? Este sau...
Am primit azi un link cu niște produse interesante ale unui brand suspect de pe eMag: De ce e ușor...
Filmarea de mai jos este din luna iunie, din Alba Iulia, și surprinde motociliștii de la Bikers Party 2017. Îndrăznesc...
6 comentarii la Silviu Pașca – cum Raiffeisen se asociază cu un hoț de imagini
17/11/2016 la 6:17 am
Pe autorul acestui articol nu îl duce capul. Se vede că îl roade invidia.
17/11/2016 la 1:19 pm
De unde asemenea concluzii, Dl. Moldoveanu?
17/11/2016 la 1:15 pm
Ce risipă de timp pentru amandoi, boss
Numai scrieț nimicur dastea
17/11/2016 la 1:18 pm
Păi nu zicea nimeni că e f important. Nu știu cine te-a păcălit să intri aici :)
17/11/2016 la 5:12 pm
TENIEscule,ai un nume predestinat!
17/11/2016 la 9:34 pm
Da, din nou mentalitatea românească a lovit. De multe ori am fost contrat prin bagatelizare când citeam/auzeam şi eu despre furt sau înşelăciune: Da’ cât a furat!? Ce, 10 lei (exemplu) e furt? Apoi începea comparația invidioasă: Ce, mă, să vezi ăla (să-l numim 1) cât a furat, dar să vezi şi ăla (2), bravo lui. A, cât despre (3), ăla nu se pune, o fi suma mare dar măcar ăla dă şi mie (sau la săraci/alții, în funcție de context) din ce fură.
Cine/unde e bolnav? Deci haiducia e bună, găinăria e bună, e furt doar în funcție de valoare şi cu condiția obligatorie că nu a împărțit cu alții.
Nu, furtul e furt, e acelaşi principiu, restul sunt detalii.
Dacă şi legile/principiile fizicii s-ar aplica după valoare, adică 1 litru de apă curge că e puțin iar câteva milioane de metri cubi nu, ca e valoarea mare nu, vă dați seama că nu ar mai fi inundații, nu?
Suna tâmpit ce tocmai am enunțat, dar vă asigur că logica adepților principiului haiducesc sună tot atât de cretin în fața oamenilor cu un dram de onestitate…