Unele magazine online (de IT) mai au de învăţat

Poate am mai zis asta, dar se întâmplă destul de des să apeleze cunoscuţii la mine pentru a-i ajuta să cumpere diverse electronice, de obicei notebookuri, PC-uri, smartphone-uri sau componente pentru primele două, şi rar se întâmplă să găsim tot ce trebuie la magazinele de unde aş prefera să fac comanda, aşa că ajungem şi pe la alte magazine.

MarketOnline

Până de curând am fost destul de mulţumit de ei. Au fost ok la cel puţin 2 comenzi, un notebook Asus şi un LED TV, şi la rezolvarea unei garanţii, când s-au oferit să rezolve şi fără certificatul de garanţie sau factură.

Acum câteva luni aveam nevoie de un docking station pentru HDD-uri SATA (2.5″ şi 3.5″), adica ăsta, şi doar ei s-au găsit să îl aibă pe stoc. La comandă online, desigur, dar era pe stoc. Totul a fost ok până la comandă. N-aveau acel RaidSonic Icy Box şi nici aveau de unde să-l facă rost. Ok, am trecut peste şi am luat un HDD rack pe 2.5″ pentru SATA.

Următoarea comandă. Asta a fost chiar anulată.

Trebuia să facem un PC nu tocmai ieftin, i7 şi alte nebunii, dar care trebuia construit din anumite componente pentru a putea rula ce era necesar. Am căscat ochii pe site şi am cam găsit componentele. Carcasa parcă era “disponibilă la comanda online”.

Ajung din nou cu oamenii la telefon şi:

– … din păcate nu avem carcasa.
– Bine, atunci vreau altceva, să fie asemănătoare şi de calitate. Acelaşi producător dacă se poate. Văd că aveţi mai multe la “disponibile la comanda online”. Care s-ar potrivi?
– A, pai nu vă uitaţi la cele cu “disponibil la comanda online”, nu le avem şi nici nu putem să le aducem.

Deja făcusem un compromis cu memoriile, alesesem ceva din ce puteau livra, dar cu carcasa deja era mai rău, erau foarte puţine opţiuni şi toate erau nasoale.

Şi aşa s-a dus comanda de 5.000 de lei. S-a dus la evoMAG, desigur, şi au rezolvat problema în sub 24 de ore.

E destul de tristă situaţia atât pentru clienţi, cât şi pentru afiliaţi, dar în final e pierdere de timp pentru toată lumea.

SigmaNET

A trebuit să cumpărăm nişte memorii ECC şi un HDD. Şi în cazul ăsta, s-a nimerit ca doar ei să le aibă “pe stoc”. Se face comanda şi urma ca a doua zi să poată fi ridicate. Iniţial a fost vorba de ora 11 şi apoi s-a făcut ora 13.

S-a facut a doua zi, s-a făcut şi ora 13 şi încă n-au sosit. Nu mai ştiu care din cele 2 întârzia. Au zis că pe la un 14-15 ar fi acolo şi tot nu au fost. Până la urmă au ajuns pe la 17 fără câteva minute. Se duce omul să ia produsele, ni le aduce şi când să le montăm ne dăm seama că am comandat ceva greşit.

Când am dus piesele înapoi oamenii păreau să colaboreze, dar fiind luate pe firmă au zis că ni le iau ei înapoi fiindcă sunt băieţi buni, DAR să aducem o chitanţă pentru banii pe care ar fi urmat să ni-i returneze. Îl trimitem pe om la sediu ca să le facă o chitanţă şi apoi să le ducă piesele şi să ia banii.

După ce ne-au trimis după chitanţă ca să scape de noi au încetat să mai fie băieţii buni de mai devreme. Când a ajuns omul cu piesele înapoi, un băiat d-ăsta de la sigmaNET a luat HDD-ul, s-a dus cu el în spate şi vine înapoi zicând:

– Nu vi le mai iau înapoi. Seria de pe HDD nu se potriveşte cu seria de pe cutie. Mi-l aduceţi pe ăla bun şi atunci vi-l schimb.

După care l-au alungat pe om din sediu.

Înţeleg perfect că au refuzat să schimbe, nici nu erau obligaţi, dar până la acuzaţii “mi-aţi adus alt HDD” e cale lungă. În capul lor avea sens să le ducem un HDD IBM 2.5″ de 146GB (NOU) ca să … rămânem cu un HDD în minus şi cu banii. Pentru ei poate avea sens. Pentru noi nu avea sens pentru că nu aveam un al doilea HDD de 2.5″ şi aveam nevoie de un HDD potrivit, nu de bani.

Nu s-au verificat seriile când a fost ridicat produsul aşa că n-am avut ce să zicem. Ce ştim sigur este că noi nu aveam un al doilea HDD, ca să zicem că din greşeală a fost dus în locul celui cumpărat.

SigmaNET sau distribuitorul a făcut o greşeală şi cineva de la SigmaNET a ales să pună asta în cârca clientului, de vreme ce banii deja erau la ei.

MarketOnline & eMag

E greu la plata online cu cardul şi se întâmplă să nu meargă. “Mai faceţi încă o dată comanda” nu e o soluţie ok din partea lor.

2 comentarii la Unele magazine online (de IT) mai au de învăţat

  1. am si eu o rugaminte la tine! dispun de 2000 de lei si vreau sa-mi iau un TV, dar cum nu ma prea pricep, avand in vedere ca nu mai am TV de mai bine de 7 ani. nu te gandi ca vreau TV ca sa-mi pun cablu, il vreau pur si simplu pentru jocuri, deci as vrea sa fie si cat de cat marisor 32″ sau peste! crezi ca as putea gasi ceva? sa fie bun si sa ma incadrez in suma?
    merci anticipat

    • ai o gramada de optiuni la banii astia. TV-urile FULL HD de 32″ incep pe la 1.500 de lei. depinde ce mai vrei sa aiba, Smart TV, numarul de porturi HDMI. pentru o luminozitate cat mai buna (350 – 400 cd/mp) se cam ajunge la 1.900 sau 2.000 de lei.

Tu ce ai de zis?

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.