Companiile prezente pe Twitter ar trebui să și fie active sau … ?

Twitter

Să privim de data asta Twitterul doar ca o unealtă care ne ajută să comunicăm, cam ca telefonul, să zicem. Și atunci cum ar fi dacă cu toții am da numărul de telefon unor oameni, cam toți cu care intrăm în contact, pentru ca apoi să nu răspunde deloc la telefon. Nu sună a bătaie de joc?

Compania X pune pe site iconița cu Twitter și linkul spre contul lor. Mai departe? Ne gândim că am putea comunica mai ușor, mai repede și mai ieftin, asta dacă tot suntem cu toții prezenți în același loc. Surpriză! Nu putem. De ce? Nu le pasă. A fost nevoie să fie în acest trend cu conturile pe orice site se putea, să le afișeze pe site și aici se încheie treaba și interesul lor. Au bifat trendul, puțin social media și au plecat la culcare.

Am și câteva exemple. Unele bune, altele rele.

Cred că doar evoMag și BitDefender au fost cei care au stat cu ochii pe Twitter și au răspuns când a fost vorba de ceva.

EvoMag – Cu evoMag am mai avut de împărțit un comision, apoi o informație despre stoc și produse. Au avut pe cineva care să răspundă rapid chiar și noaptea, pe la 12. Aici parcă vedem un avantaj față de telefon.

M-au și răsplătit de 2 ori cu niște reduceri pentru erorile de pe site. Ei și-au făcut treaba chiar dacă eu n-am apucat să profit de reducerile oferite.

BitDefender – BitDefender, ca și evoMag, a avut pe cineva care să răspundă destul de repede întrebărilor de pe Twitter. Asta n-ar trebui să fie o surpriză, că oricum au oameni online tot timpul.

CEL.ro – Până și cineva de la CEL.ro a fost cât de cât pe fază pe Twitter și am reușit să schimb cu ei câteva cuvinte. S-a întâmplat, deși nu mai rețin despre ce a fost vorba.

Am încercat să comunic câte ceva și cu alții, printre care MarketOnline, Oktal, Asus România și eMag.

MarketOnline – De la MarketOnline aș fi vrut să iau (sau să-l cumpăr, în cel mai rău caz) un notebook Asus și am cerut niște informații de la ei pe Twitter. Nu s-a obosit nimeni să răspundă. Poate o vânzare de 3.000+ de lei e prea măruntă pe ei. De obicei îmi place de ei, i-am recomandat mai demult și altor oameni și chiar au cumpărat de acolo un notebook (acel Asus N53SN-SZ084D despre care am scris pe blog) și un LED TV. Asta însemnând 6.000 de lei de la o singură persoană.

Asus România – Asus România pare că sunt total rupți de realitate pe Twitter, asta chiar dacă postează destul de des pe unde și cu cât se vând produsele Asus. Sau pur și simplu nu vor să bage oamenii în seamă. Cel puțin nu pe toți, doar se știe că doar ăia mai influenți de pe internet fac cumpărături și pot aduce profituri, pe când ceilalți, chiar dacă au cumpărat sau vor să cumpere nu sunt clienți. Am și acum un Asus (Asus PRO55SR-AP051 despre care vorbeam acum vreo 3 ani) și am butonat puțin un Asus din seria N53SN, cel amintit mai sus. Seria N53SN s-a vândut doar de câteva magazine online România și, cu toate astea, el nu EXISTĂ pe siteul OFICIAL al Asus România. Eram curios să aflu motivul. Nu mi s-a răspuns niciodată. Se pare că nu sunt un client destul de bun pentru ei. Am mai vrut să aflu ceva și despre un notebook care mă gândeam să-l cumpăr de la MarketOnline. Nici așa n-am avut noroc.

Oktal – Nici la Oktal n-a fost nimeni cu ochii pe Twitter. Am și cumpărat de la ei, dovadă că chiar am fost interesat de produsul despre care am cerut informațiile. Acerul Aspire 7750G din dotare.

eMag – eMag doarme. Le-am semnalat erori de pe site și nimic. Somn. I-am întrebat ceva despre comisioane și iar somn. Se postează via Facebook și aia e. Nu le pasă mai mult. Sigur nu era în interesul meu să le corectez greșelile de pe site.

 

Planul ăstora care nu comunică (aici nu intră știrile care eventual se postează automat de undeva) nimic pe Twitter a fost pe cât de simplu pe atât de prost. Probabil s-au gândit să posteze automat o grămadă de linkuri, utile sau nu, că poate pică vreun client. Atât. Fără să comunice vreun pic cu ei, să … orice, da’ mai mult decât acum.

Oricum sunt oameni puțini pe Twitter, ce rost are să mai piardă cineva timpul cu ei?

Cine ar fi vrut să fie bombardat de știri se putea abona la newsletterele lor, dar oamenii de pe Twitter nu vor newslettere în timeline, eventual dacă am putea obține ceva mai mult decât putem vedea pe siteuri ar fi poate mai bine pentru toată lumea.

Tu ce ai de zis?

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.